Co to jest mit założycielski firmy lub organizacji?
Mit założycielski to opowieść, która stoi u początku waszej organizacji i opowiada o jej duszy. Cechy i wartości, które dały fundament Waszej organizacji, najlepiej opisać dobrą historią, stosując #storytelling
Czy znasz mit założycielski twojej organizacji?
Czy potrafisz go opowiedzieć nowemu pracownikowi lub klientowi? Zobacz poniższe trzy przykłady mitów założycielskich. Każdy z nich odnosi się do konkretnej firmowej wartości
Mit założycielski o determinacji
To mityczny garaż teścia, w którym postawił swój pierwszy laptop. Prąd był z generatora, i to tylko do 22.00. Bo sąsiedzi się skarżyli. Potem musiał pracować na baterii do północy. Ale pozyskał swoich pierwszych 5 płatnych klientów! Dziś jesteście obecni w 40 krajach na 6 kontynentach.
Mit założycielski o wytrwałości
To kluczowe spotkanie z inwestorem. Poleciał do Dubaju z trzema przesiadkami, żeby było taniej. Ostatnie 10 mil przyczepiony do brzucha wielbłąda (a co!). Pitch deck waszego startup jego narzeczona wyhaftowała na lnianej koszuli, żeby się wyróżnić. Ale dzięki temu dał wam szansę (i pieniądze).
Mit założycielski o oszczędności
To niezwykła cecha waszego pierwszego prezesa. Miał rękę do ludzi, lubił ryzyko ale był… strasznie skąpy! Dokumenty były zawsze drukowane dwustronnie, prezes sam często wykorzystywał już zadrukowane kartki, przekreślając niepotrzebną stronę zamaszystym czarnym X. Było z tym raz trochę zamieszania, gdy ofertę dla kluczowego klienta wydrukował na fakturach za catering na firmową wigilię!
Jak przygotować ciekawy mit założycielski i wykorzystać go w procesie onboardingu lub sprzedaży?
Poznaj historię twojej organizacji. Zobacz, co kryje się w samych jej początkach. Opisując konkretną historię, zawsze pamiętaj, że dotyczy ona konkretnej wartości, która jest ważna dla was także dzisiaj! Dobrze opis wyzwania, z którymi musiał mierzyć się bohater!