by admin

Networkingowy PITCH czyli etapy wyrazistego przedstawienia się, gdy masz tylko… kilkadziesiąt sekund.

Fascynujące jest, jak ludzie się przedstawiają w czasie biznesowych spotkań. Jak wykorzystują te kilkadziesiąt sekund, by opowiedzieć o sobie. Nawet dla wielu „wyjadaczy” konferencyjnych czy networkingowych ten początek znajomości jest wyzwaniem. A przecież to jest okazja, by opowiedzieć o sobie!

Networkingowy pitch a biznesowy elevator pitch

Networkingowy pitch to odmiana lub zastosowanie elevator pitch. Różnica polega na tym, że w tym pierwszym to TY SAM jesteś osobą, o której opowiadasz historie. Możesz zrobić to w 4 krokach, by zostać zapamiętanym i wyróżnić się w czasie spotkania na konferencji czy wydarzeniu networkingowym.


Schemat jest przydatny, jeśli jesteś:
– „zwykłym” uczestnikiem i pijesz kawę z obcą osobą (trzeba by się przedstawić, czyż nie?)
– jesteś wystawcą, wówczas zarówno możesz przywitać osobę będącą gościem na twoim stoisku, lub zaprosić na nie osoby, które poznasz w przestrzeni konferencyjnej
– jesteś prelegentem i #pitch będzie początkiem twojej prelekcji.

Schemat networkingowego pitch

Przedstaw się
Opisz swoją rolę zawodową imię i nazwisko, stanowisko, aktualny pracodawca
Dla kogo to robisz?
Opisz krótko klientów / grupę docelowa, czyli bohater twojej historii – networkingowego pitch
Opowiedz, jak to robisz?
Zastosuj model storytellingu: Opisz świat (gdzie dzieje się historia?) wyzwanie (z czym twój Klient się zmaga?), wniosek (rozwiązanie – twój pomysł lub produkt)
Zaproś do utrzymania kontaktu!
Proaktywnie i konkretnie opisz najbliższe działanie, do którego zachęcasz

Przykład networkingowego pitch

Tak to może wyglądać w moim przypadku, gdy zastosuję 4 kroki z modelu.

1. Cześć, jestem Krzysztof Filarski, właściciel firmy STORYSHIP i autor książki STORYTELLING INSPIRACYJNY.
2. Pracuję jako trener z menedżerami każdego szczebla, którzy chcą się uczyć stosowania storytellingu w pracy
3. Sam przez ostatnie 19 lat byłem menedżerem, a jako psycholog z wykształcenia – zarządzałem działem IT (co samo w sobie jest dość nietypowe, czyż nie)? I wiem, jak trudno jest menedżerom komunikować się, prezentować „chwytliwie”, by być zapamiętanym i pozytywnie się wyróżnić. Czy to w czasie biznesowych spotkań czy prezentacji przed Klientami. Dlatego uczę storytellingu, by liderzy w komunikacji wygrywali tę swoistą „wojnę o uwagę” w „pokoleniu kciuka”, gdzie przewijamy ekran i nudzimy się już po 5 sekundach!
4. Na tym stoisku jest moja książka, jestem aktywny na LinkedIN, więc wystarczy, że zaprosisz mnie do grona znajomych. Możemy zrobić to teraz?