Założenia szkolenia Storytelling w wystąpieniach publicznych
Szkolenie trwa zazwyczaj od 8 do 16 intensywnych godzin. Jest skierowane do grupy maksymalnie 12 osób. Kameralnie i bardzo dynamicznie ćwiczymy prezentowanie do grupy opowieści . W tym programie koncentrujemy się na warsztacie pracy z grupą, narzędziach storytellingowych wykorzystywanych w czasie wystąpień i prezentacji.
Program skierowany jest do:
-
- dla liderów i menedżerów każdego szczebla
- dla zarządów i dyrektorów
- trenerów wewnętrznych
- tych specjalistów, których rola jest związana z wystąpieniami przed grupą
Program szkolenia Storytelling w wystąpieniach publicznych
-
- integracja grupy poprzez… historie. Pierwszy raz każdy występuje przed grupą.
- Podstawowe elementy budowania opowieści
- wprowadzenie w model BOHATER ŚWIAT WYZWANIE MORAŁ
- rozpocznij z mocą HAK NARRACYJNY
- kolejne ćwiczenia: rozpocznij z mocą swoją prezentację
- ALEGORIE I PORÓWNANIA w storytellingu i wystąpieniach publicznych
- wprowadzenie lub przypomnienie zasad pracy z grupą i zasad prezentacji.
- budujemy swoją pierwszą historię
- KARTY STORYTELLINGOWE: rozpoczynamy pracę z książką Storytelling inspiracyjny
- Narzędzia: opis bohatera, czas teraźniejszy, 3 cechy, zacznij od końca, plot twist, cliff hanger
- Finalne wystąpienie wraz z kartą feedback.
Co daje uczestnikom to szkolenie?
Menedżerowie uczą się opowiadania historii, poznają praktyczne struktury storytellingu. Wychodzą ze szkolenia z gotowymi historiami, które mają przećwiczone i o których otrzymali profesjonalną informację zwrotną. To gotowy materiał do stosowania i rozwijania. Są gotowi przedstawić go w czasie najbliższej prezentacji, gdyż materiał, który „bierzemy na warsztat” musi być związany z ich realnymi potrzebami jako osób prezentujących.
To szkolenie nie tylko uczy sztuki prezentacji, choć oczywiście też. Jest raczej skierowane do osób średnio lub mocno zaawansowanych, którzy mają już podstawy i doświadczenie JAK prezentować. Tutaj ćwiczą TREŚĆ czyli CO prezentować.
Dodatkowo, co widzimy w praktyce tych szkoleń, storytelling pozwala integrować się grupie menedżerów na bardzo głębokim poziomie. Uczestnicy słuchają wzajemnie swoich, czasami intymnych i osobistych, historii. Poznają siebie, nabierając szacunku i zrozumienia.
Kreatywność to niezwykły dodatkowy efekt tego szkolenia. Elementy ćwiczeń z kreatywnego pisania oraz sam storytelling jest niezwykle twórczym procesem. Wpływa także na zwiększenie biegłości w komunikacji, zwiększa erudycję i pomaga w prowadzeniu dyskusji i debat.
Materiały szkoleniowe
Każdy uczestnik otrzyma egzemplarz książki Storytelling Inspiracyjny