Założenia szkolenia Storytelling w wystąpieniach publicznych

Szkolenie trwa zazwyczaj od 8 do 16 intensywnych godzin. Jest skierowane do grupy maksymalnie 12 osób. Kameralnie i bardzo dynamicznie ćwiczymy  prezentowanie do grupy opowieści . W tym programie koncentrujemy się na warsztacie pracy z grupą, narzędziach storytellingowych wykorzystywanych w czasie wystąpień i prezentacji.

 

Program skierowany jest do:

 

    • dla liderów i menedżerów każdego szczebla
    • dla zarządów i dyrektorów
    • trenerów wewnętrznych
    • tych specjalistów, których rola jest związana z wystąpieniami przed grupą

 

Program szkolenia Storytelling w wystąpieniach publicznych

    • integracja grupy poprzez… historie. Pierwszy raz każdy występuje przed grupą. 
    • Podstawowe elementy budowania opowieści
    • wprowadzenie w model BOHATER ŚWIAT WYZWANIE MORAŁ
    • rozpocznij z mocą HAK NARRACYJNY
    • kolejne ćwiczenia: rozpocznij z mocą swoją prezentację
    • ALEGORIE I PORÓWNANIA w storytellingu i wystąpieniach publicznych
    • wprowadzenie lub przypomnienie zasad pracy z grupą i zasad prezentacji.
    • budujemy swoją pierwszą historię
    • KARTY STORYTELLINGOWE: rozpoczynamy pracę z książką Storytelling inspiracyjny
    • Narzędzia: opis bohatera, czas teraźniejszy, 3 cechy, zacznij od końca, plot twist, cliff hanger
    • Finalne wystąpienie wraz z kartą feedback. 

 

Co daje uczestnikom to szkolenie?

Menedżerowie uczą się opowiadania historii, poznają praktyczne struktury storytellingu. Wychodzą ze szkolenia z gotowymi historiami, które mają przećwiczone i o których otrzymali profesjonalną informację zwrotną. To gotowy materiał do stosowania i rozwijania. Są gotowi przedstawić go w czasie najbliższej prezentacji, gdyż materiał, który „bierzemy na warsztat” musi być związany z ich realnymi potrzebami jako osób prezentujących. 

To szkolenie nie tylko uczy sztuki prezentacji, choć oczywiście też. Jest raczej skierowane do osób średnio lub mocno zaawansowanych, którzy mają już podstawy i doświadczenie JAK prezentować. Tutaj ćwiczą TREŚĆ czyli CO prezentować. 

Dodatkowo, co widzimy w praktyce tych szkoleń, storytelling pozwala integrować się grupie menedżerów na bardzo głębokim poziomie. Uczestnicy słuchają wzajemnie swoich, czasami intymnych i osobistych, historii. Poznają siebie, nabierając szacunku i zrozumienia. 

Kreatywność to niezwykły dodatkowy efekt tego szkolenia. Elementy ćwiczeń z kreatywnego pisania oraz sam storytelling jest niezwykle twórczym procesem. Wpływa także na zwiększenie biegłości w komunikacji, zwiększa erudycję i pomaga w prowadzeniu dyskusji i debat. 

 

Materiały szkoleniowe

Każdy uczestnik otrzyma egzemplarz książki Storytelling Inspiracyjny