Storytelling krok po kroku: BOHATER
Każdy bohater jest… jakiś. Archetypy marki, które standardowo stosujemy na szkoleniu, pokazują całe piękne spektrum cech bohatera. Dlaczego warto opisać go w poniższy sposób?
Dzięki temu będzie on zrozumiały dla każdego słuchacza, bez względu na krąg kulturowy czy doświadczenie życiowe, które posiada.
Archetypy bohatera
W poniższym grafie wykorzystujemy Archetypy marki które wspierają nas nie tylko w budowaniu postaci, ale pozwalają strategicznie podejść do własnej organizacji.
W ramach ćwiczeń patrzymy nie tylko na siebie, jako potencjalnego bohatera własnych opowieści, ale na swoją firmę. Czy jest raczej buntownikiem, odkrywcą a może opiekunem i towarzyszem?
Skąd wsiąść bohatera własnych inspirujących opowieści?
Dobrze, chcę spróbować storytellingu. Dodam jakąś historię do mojej prezentacji, spotkania, maila komunikacyjnego, rozmowy z nowym pracownikiem czy spotkania z klientem. Ale O KIM ma być ta historia?
Z doświadczenia pracy z menedżerami wielu firm w Polsce widzimy, że finalnie ich historie opisują następujące postacie:
- historia o mnie, osobie opowiadającej.
- ktoś znany mi osobiście, ktoś z rodziny, kto miał duży wpływ na mnie jako człowieka
- ktoś znany publicznie, kim się inspiruję
- postać wymyślona
- rzecz / idea a nawet… produkt mojej firmy